VW botrány - és a BMW diezel is megy a kukába? - Ceremóniamester ajánlja

Ceremóniamester blog

Szép Új Világunkban mindent sajnálatosan a pénz mozgat... "a mennyiség uralma a minőség felett" (lásd : http://www.tradicio.org/kvintesszencia/regnequant.htm ), amikor az emberi értékek folyamatosan devalválódnak, s nem számít semmi más csak a profit. Azonban a VW ügy csak egy aprócska kis bukta, azokhoz képest amik a színfalak mögött, mélyen zajlanak, s tesznek is róla, hogy ki ne derülhessenek....

.....és ebben az ügyben is vajon mi az igazság....

 

Dél-Koreában is vizsgálat indult annak kiderítésére, hogy az ott értékesített dízelmotoros Volkswagen és Audi típusok is hamis károsanyag-kibocsátási adatokat szolgáltattak-e, mint az USA-ban értékesített egyes típusok. A botrány eléri a többi autógyártót és Európát is.


A Volkswagen trükkösszoftver-botránya elérte Ázsiát - jelentette a BBC. A dél-koreai kormány vizsgálatot indít, hogy kiderítse, telepítettek-e olyan programot az autógyártó dízelmotoros autóiba, amely átveri a károsanyag-kibocsátási teszteket. A hatóságok ötezer 2014-ben és 2015-ben gyártott VW Jettát és Golfot, illetve Audi A3-ast ellenőriznek. Ha hibát találnak, akkor minden német dízelautót berendelnek a vizsgálóközpontokba.

 

 

A német autógyártó részvényei kedden ötszázalékos mínuszban nyitottak, miután hétfőn elvesztették értékük közel ötödét, 14 milliárd eurót (4 345 ezer milliárd forint, nagyjából tíz 4-es metró, vagy egy Paks 2. atomerőmű ára) radírozva le a VW piaci kapitalizációjából, miután az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA) kiderítette a csalást. A céget kötelezték, hogy rendelje vissza a szervizekbe félmillió autóját.

A VW felfüggesztette az új dízelmotoros autók értékesítését az USA-ban - ezek adják ezen a piacon eladásai negyedét. A visszahívás költségein túl a cégnek brutális büntetésekkel is számolnia kell. Az EPA közlése szerint minden egyes autó után, amely nem felel meg a szövetségei levegőtisztasági szabályoknak 37,5 ezer dollárt kell fizetnie, ami a 2008 óta eladott 482 ezer potenciálisan érintett autó esetén összesen 18 milliárd dollár (16,1 milliárd euró).

Ez jókora összeg még akkor is, ha a Volkswagen piaci értétéke 66 milliárd euró. Emellett a Hagens Berman amerikai ügyvédi iroda kártérítési peres eljárást indít a kérdéses VW-ket vásárló ügyfelek nevében. A botrány további következményeként a Volkswagen vezetői ellen büntetőeljárás is indulhat.

Mehet a vezér

A botrány mindössze öt hónappal követi a Volkswagen volt elnöke, Ferdinand Piech személyes támadását Martin Winternkorn, a VW vezérigazgatója ellen. A tekintélyes vezető azt kifogásolta, hogy a vállalat a világ legnagyobb autógyártójának járó - valójában értelmetlen - cím megszerzésével van elfoglalva, miközben versenytársai gőzerővel dolgoznak a jövő technológiáin. A VW igazgatósága pénteken ülésezik. Várakozások szerint Winterkornt menesztik.

Mint a Toyota-botrány

A katasztrófa messze nagyobb, mint amire álmunkban gondoltunk volna - összegzi a helyzetet Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Esseni Egyetem autóipari kutatóközpontjában vezetője. Az ügy hasonló a Toyota 2009-2011-es visszahívási botrányához, amikor a japán cég kilencmillió autót volt kénytelen visszahívni különböző technikai hibák miatt - emlékeztet Christian Stadler, a Warwick Business School professzora.

A Toyota elvesztette addig felépített imázsát, miszerint tökéletes minőségű autókat gyárt, és persze az ügybe belebukott akkori vezérigazgatója. A Volkswagen esetén az a kínos, hogy szándékos csalásról, nem tervezési hibáról van szó, ugyanakkor az ügy - egyelőre - kevesebb autót érint és nem merült fel vele kapcsolatban, hogy a probléma halálos balesetet okozott volna.

Nagy a botrány, de hiba lenne eltúlozni az dolog hosszú távú hatását - mondja Stadler. Természetesen mély karcolást ejt a VW imázsán - hiszen a cég azzal reklámozta dízelautóit, hogy kevesebb kárt okoznak a környezetnek, mint benzinmotoros társaik -, ám nem lesz olyan katasztrofális, mint amilyet most gondolunk.

Buknak, mint a bankok

Egyetlen kérdés van, amelyet az elmúlt napokban újra és újra hallok: ez a botrány olyan, mint a bankok esetén a Libor-csalás ügye volt? - mondja Rachard Westcott, a BBC közlekedési szakírója. A Libor-ügyben érintett banki tisztviselők egymással egyeztetve határozták meg a bankközi kamatlábat, felülírva a piaci szabályozást, annak érdekében, hogy saját intézményeiket az ügyfelek kárára kedvezőbb helyzetbe hozzák.

Még korai lenne erről véleményt formálni - véli Westcott -, de az autóipar lépéskényszerbe került. A gyártóknak bizonyítaniuk kell, hogy nem manipulálják károsanyag-kibocsátási mutatóikat. A német kormány vizsgálatot indít annak kiderítésére, hogy más cégek is csaltak-e, az amerikai hatóságok pedig kiterjesztik ellenőrzésüket a többi autógyártóra is. A párizsi vezetés egész Európára kiterjedő vizsgálatot követel.

Pénzeső és gigablamázs

Ha ezek pozitív eredménnyel járnak, annak brutális hatása lehet - márpedig szakértők szerint a cégek által megadott adatok - amelyeket bizonyos kiskapuk kihasználásával számolnak ki - szépíthetik a valóságot. Az eltérés átlag 25 százalék lehet.

Ha borul a bili, akkor a büntetések dollár tízmilliárdokban mérhetőek lesznek és az ágazat teljesen elveszti a hitelességét. Emellett perek indulnak majd azzal a nehezen ellenőrizhető állítással, hogy egyesek a jelzettnél nagyobb károsanyag-kibocsátás miatt betegedtek meg vagy veszették el az életüket.

Az USA-ban az utóbbi nem okozhat nagy fejfájást a cégeknek, mert az amerikaiak nem szeretik a dízeleket. Az eladott autóknak csak három százalékában van ilyen motor. Európában viszont az új autók fele dízel meghajtású.

 

 

A Volkswagen Ag közleményt tett közzé, amely szerint ebben a negyedévben 6,54 milliárd eurós céltartalékot képez környezetvédelmi csalása ügyében. Profitfigyelmeztetést is várható, a részvények mélyrepülésben.

A Volskwagen AG ma közleményben figyelmeztette a befektetőket, hogy az amerikai környezetvédelmi hatóság eljárása nyomán az aktuális negyedévben 6,5 milliárd eurós céltartalékot képez. A közlemény szerint az autóipari cég hamarosan a menedzsment által korábban kiadott profit előrejelzését is módosítani fogja a leírásnak megfelelően - írja a Bloomberg.

A korábbi szakértői becslések ugyan ennél magasabb összegre számítottak, igaz, a más országokban megindult eljárásokat is figyelembe vették a számítások során.

A piac rosszul fogadta az újabb hírt, a VW részvények ma további 20 százalékkal zuhantak, s magukkal rántották a többi német autógyár papírjait is. A BMW 6,5, a Daimler 7,2 százalékos mínuszban jár.

 

 

Az Origo írta :

Ha más gyártókról is kiderül, hogy csaltak, annak beláthatatlan következményei lesznek, véli Richard Westcott, a BBC szakújságírója. A bírságok elérhetik a sok milliárd dollárt. Az autóiparba vetett bizalom teljesen megrendülne. Egyelőre nem lehet megmondani, mi fog történni, de az biztos, hogy
most az autógyártóknak kell bebizonyítaniuk, hogy a Volswagen-botrány elszigetelt ügy, nem pedig a teljes iparágra jellemző gyakorlat egyik példája.

Akkor volt szabályos, amikor mérték
Ahogy az Origo is megírta, az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szerint Volkswagen olyan szoftvert telepített 482 ezer dízel járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.
A szoftver úgy működik, hogy észleli, amikor az autó kibocsátását éppen mérik, és ilyenkor lecsökkenti azt az előírt szintre.

 

 

.....és úgy néz ki a BMW is lemond a dízelről

Feladja az EU károsanyag-kibocsátási követelményeinek teljesítéséért vívott harcot a BMW, tíz éven belül gyakorlatilag átállnak az elektromos meghajtás különböző formáira. A legnépszerűbb típus sem ússza meg az átállást, amelyet egyéb technológiai átalakítások is kísérnek.

A BMW azt fontolgatja, hogy tíz éven belül teljesen átállítja járműkínálatát elektromos meghajtásra. Ez alatt nem elsősorban villanyautókat kell érteni, hanem hibrideket, amelyeknél az elektromos meghajtást hagyományos motor egészítik ki. Ezzel menet közben is lehet tölteni az akkumulátorokat, ami meghosszabbítja az autók hatótávját.

Az RTTNews.com értesülése szerint még a legnagyobb példányszámban értékesített 3-as sorozatú autókat is konnektorból is tölthető hibridekké alakítanák át. A cég egyszerűen belefáradt abba, hogy az EU még az észak-amerikai elvárásoknál is keményebb károsanyag-kibocsátási normákkal áll elő. A mostani szabályok 2021-ig maradnak érvényben és 2025-től várhatóan még alacsonyabbra szabják az elfogadott szén-dioxid-kibocsátást.

A kiszivárogtatott információk szerint a teljes átalakítást egybe akarják kötni az autók súlyának brutális csökkentésével, hogy ellensúlyozzák a jókora akkumulátorpakkok súlyát, és mérsékelni akarják az autók légellenállását is. A gyártást is korszerűsítenék, így az új szlogen úgy szólhat, hogy környezetbarát autók készülnek környezetbarát módon termelő üzemekben.

A BMW eurómilliárdokat fektetett Poject i néven futó villanyautó-fejlesztésbe, amelynek első termékei az i3 és a i8 tavaly debütáltak. Az előbbi a negyedik legjobban fogyó BMW-termék az USA-ban. Tavaly a világon összesen 17 793 i3-ast adtak el.

ceremóniamester forrása

ceremóniamester forrása

 

 

 

 

Még ez is érdekelhet - a Ceremóniamester ajánlja

Válogatás az esküvői ruhák blogból

Legújabb álom esküvői ruhák, trendek 175 - Ceremóniamester ajánlja

Ha álmaid esküvői ruháját keresed, akkor jó helyen jársz, mert a Szablya Ákos ceremóniamester, a Te ceremóniamester -ed hetente újabb és újabb neves tervezőtől mutat Neked szépséges esküvői ruhakölteményeket.

Legújabb álom esküvői ruhák, trendek 237 - Ceremóniamester ajánlja

Ha álmaid esküvői ruháját keresed, akkor jó helyen jársz, mert a Szablya Ákos ceremóniamester, a Te ceremóniamester -ed hetente újabb és újabb neves tervezőtől mutat Neked szépséges esküvői ruhakölteményeket.  

Divatbemutatókról ollózva 47 -Ceremóniamester ajánlja

Szablya Ákos ceremóniamester , a Te ceremóniamestered egy új sorozatot indít Neked Divatbemutatókról ollózva címmel. A legnagyobb divatházaktól kezdve a legextrémebb ruhákig mindent fogsz látni ebben a csokorban. Remélem inspiráló, de az biztos hogy amulatba ejtő lesz majd. :) Most épp egy tervező óriás, Ziad Nakad 2021, legújabb ruháit nézheted végig. 
Vissza a esküvői ruhák blog bejegyzésekhez

Amennyiben nemcsak az esküvői ruhák érdekelnek, hanem esküvőre ceremóniamestert is keresel, akkor kérlek nézd meg a weboldalam ahol mindent infót megtalálsz rólam, referenciáimról vagy akár a tanítványaimról.

ceremoniamestered.hu